Během posledních let rapidně vzrostl počet nákupů přes internet. Počet transakcí za produkty proběhlých online u některých typů výrobků může přesahovat padesát procent z celkového počtu. Síť nám nabízí nepřeberné množství možností, co a jak nakupovat. Tento způsob však skrývá i určitá úskalí.
v kamenném obchodě
Tento klasičtější způsob má dodnes své zastánce. Hlavní výhodou nákupu osobně je fakt, že člověk si může ve většině případů produkt doopravdy prohlédnout a osahat, má tak jistotu, že si opravdu kupuje to, co che. Při koupi oděvů a bot je zde také možnost si předmět vyzkoušet, zda správně sedí. Zákazník také vše dostane hned. Bohužel problém tohoto typu prodejen je ten, že mají pouze omezenou kapacitu skladu, proto není vše hned dostupné. Dalším velkým mínusem je fakt, že za koupí tohoto typu musí člověk někam cestovat, ať už se jedná o cestu přes půlku města či několik desítek kilometrů, zabírá nám čas a stojí nás mnoho energie.
Přes internet
Nakupovat přes internet jde z pohodlí domova, možná právě proto na internetu nakupují nejčastěji ženy. Jejich vytížený program jim nenechává mnoho prostoru pro dlouhé procházení obchodů. Možnosti jsou neomezené a je z čeho vybírat. Také se člověk nemusí tísnit někde ve frontě u pokladny a vše zvládne klidně z postele. Jedna z nevýhod nákupů přes internet je fakt, že člověk zboží vidí pouze na obrázcích, které mohou být značně zavádějící. Online nemáme možnost si produkt vyzkoušet, a tak může dojít k vracení objednávek. Další nevýhodou je delší doba dodání. Standartní čekací čas je mezi třemi až deseti dny, pokud ale objednáváme zboží za zahraničí, může se protáhnout až na několik týdnů. Nákupy na zahraničních e-shopech s sebou nesou také jisté riziko, je nutné proto dbát na věrohodnost internetových obchodů a dát si pozor, komu a za jakým účelem sdělujeme naše osobní informace.